Jbf forsikring går nok en gang helt til topps i kundeundersøkelse.
Med en tilfredshetsscore på 87,5 og en lojalitetsscore på 96 topper Jbf nok en gang den årlige Barcode-listen, som er utført av Barcode Intelligence.
– Det er fantastisk at vi for femte året på rad har Norges mest fornøyde kunder, helt uavhengig av bransje. Vårt mål er å være alltid verdifullt til stede for våre kunder. Vi er utrolig takknemlig for at undersøkelsen bekrefter at leverer på dette, sier Helge Dalen, konsernsjef i Jbf bank og forsikring.
Barcode-listen er en parallellmåling til Norsk Kundebarometer (KKB) og tilbys bedrifter som ikke er store nok til å komme på den offisielle NKB-listen. Målingen er identisk med NKB, både når det gjelder metode, spørsmål og tidspunkt for gjennomføring. Slik sett er resultatene direkte sammenlignbare med NKB-tallene.
Utvalgte kundegrupper
Jbf forsikring er et eksklusivt forsikringsselskap for utvalgte kundegrupper. Forsikringene tilbys ansatte og medlemmer av selskaper eller organisasjoner som har en avtale med Jbf, hovedsakelig aktører tilknyttet jernbanen som blant annet NJF. Barn av eksisterende kunder har også mulighet til å bli kunde hos Jbf.
– For våre kundegrupper skal Jbf fortsatt være det selskapet våre kunder kjenner seg hjemme i, og som er til stede gjennom hele livet med personlig service, relevante og konkurransedyktige tjenester, sier Dalen.
Om Jbf bank og forsikring
Jbf forsikring (Jernbanepersonalets Forsikring Gjensidige) er en del av finanskonsernet Jbf bank og forsikring, som er finanskonsern bestående av en sparebank og et forsikringsselskap. Jbf har en eksklusiv kundegruppe ved at de tilbyr forsikringer kun til ansatte som jobber i selskaper knyttet til jernbane og barn av aktive kunder. Selskapet har i dag en kundegruppe på nærmere 77.000 husstander, om lag 150.000 personer. Bankdelen av virksomheten er en sparebank i Eika-alliansen. Jbf har ni kontorlokaler spredt over hele Norge. Finanskonsernet har om lag 170 ansatte.